Toyota nu mizează pe mașinile pe baterii și se concentrează pe hidrogen

Când vine vorba de dezvoltarea de vehicule electrice care funcționează cu baterii, Toyota este mult în urma majorității concurenților săi. Anul trecut, acest tip de mașini a reprezentat mai puțin de 1% din volumul total de vânzări al companiei, ceea ce este surprinzător având în vedere că Toyota a fost un pionier în popularizarea hibrizilor în urmă cu douăzeci de ani.

Pentru a recupera decalajul față de lideri din industrie precum BYD și Tesla, printre alții, Toyota dezvoltă în prezent o nouă generație de platforme electrice care să înlocuiască e-TNGA. Această arhitectură va fi asociată cu mai multe tehnici de producție de ultimă generație care vor permite constructorului japonez să reducă semnificativ costul vehiculelor sale electrice.

Cu toate acestea, compania va continua să se bazeze pe alte tehnologii, cum ar fi hibridizarea, pilele de combustie sau chiar motoarele cu ardere internă alimentate cu hidrogen. După cum a declarat Akio Toyoda, președintele Toyota, compania vrea să fie prudentă, deoarece viitorul nu depinde doar de mașina electrică alimentată cu baterii, despre care preconizează că va stagna la o cotă de piață de 30%.

Următoarea generație de mașini pe bază de hidrogen, în 2026

Bazându-se pe experiența sa vastă, Toyota creează următoarea generație de tehnologie a pilelor de combustie cu hidrogen, care ar putea duce la costuri mai mici și la o durată de viață mai lungă, oferind în același timp performanțe de lider de piață.

Noua tehnologie a pilelor de combustie, care ar trebui să fie pusă în vânzare în 2026, va oferi o putere mai mare, combinată cu un nou sistem de pile de combustie care ar trebui să aibă o autonomie de deplasare cu 20% mai mare. În plus, se așteaptă ca progresele științifice și volumele mai mari de producție să contribuie la scăderea prețurilor cu peste o treime.

Un spectru în creștere de aplicații de mobilitate

Toyota a făcut istorie în 2015, când a prezentat Mirai, primul sedan cu pile de combustie pe bază de hidrogen produs în serie din lume. Cu toate acestea, Toyota își extinde acum cercetările în domeniul vehiculelor electrice ușoare cu pile de combustie (FCEV), pornind de la principiul conform căruia FCEV-urile au o autonomie mare de deplasare și o reîncărcare rapidă.

Toyota a construit primul prototip de camionetă Hilux FCEV alimentat cu hidrogen împreună cu un consorțiu din Marea Britanie, demonstrând modul în care o pilă de combustie poate fi integrată într-o camionetă. Datorită faptului că hidrogenul este ușor, FCEV-urile ușoare pot transporta mai multă greutate și au o capacitate de încărcare mai mare decât alte opțiuni de vehicule cu emisii zero.

De câțiva ani, compania își încorporează tehnologia pilelor de combustie în transportul și aplicațiile pentru vehicule grele. Cel mai recent, camioanele alimentate cu hidrogen ale companiei olandeze VDL Groep și ale producătorului francez Hyliko au intrat pe piața europeană a camioanelor.

De asemenea, gigantul japonez își extinde relația cu Corvus din Norvegia pentru viitoarele aplicații marine, cum ar fi navele și ambarcațiunile, și va utiliza camioanele VDL alimentate cu hidrogen pentru a-și decarboniza operațiunile logistice. În plus, start-up-ul francez GCK, specializat în mobilitate verde, intenționează să transforme autocarele diesel în mașini cu emisii zero de hidrogen, folosind modulele cu pile de combustie Toyota.

Toyota Hydrogen Factory își extinde activitățile europene

În conformitate cu strategia companiei de a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în Europa până în 2040, Fabrica de hidrogen Toyota va fi responsabilă de fabricarea unui număr tot mai mare de sisteme de pile de combustie și de furnizarea de asistență pentru o gamă tot mai largă de alianțe de afaceri.

Odată cu accelerarea constantă a diferitelor aplicații de mobilitate și de generare a energiei, Toyota anticipează că Europa se va număra printre primele piețe mondiale pentru pilele de combustie cu hidrogen până în 2030. Investițiile în creștere și inițiativele de reglementare sprijină dezvoltarea și extinderea pieței.

Sursa.

You may also like...