Mai puternic și mai eficient: noul A3 Sportback TFSI e
Cu o capacitate mai mare a bateriei, încărcare CC la stațiile de încărcare rapidă și o autonomie electrică de până la 143 de kilometri, Audi A3 Sportback TFSI e trece printr-un upgrade tehnologic complex. Sistemul său inteligent de management al propulsiei asigură o eficiență excepțională, performanță ridicată de recuperare și deplasare cu zero emisii la nivel local pe distanțe lungi în viața cotidiană. Modelul hibrid plug-in combină manevrabilitatea dinamică și confortul sporit.
După ce Audi a prezentat upgrade-uri complexe pentru modelele A3 și S3, inclusiv noul model A3 allstreet în primăvară, urmează acum A3 Sportback TFSI e cu versiunea hibrid plug-in, mai puternică și mai eficientă ca niciodată.
Noul motor turbo pe benzină și motorul electric optimizat – un duo puternic
Noul motor pe benzină supraalimentat și motorul electric cu putere transmisă mai mare se află în centrul sistemului de propulsie. Motorul 1,5 TFSI evo2 înlocuiește motorul anterior 1,4 TFSI și se laudă cu o gamă largă de caracteristici de înaltă tehnologie. Pe lângă optimizarea răcirii camerei de ardere, simbioza dintre turbosuflanta cu geometrie variabilă a turbinei și ciclul Miller, precum și închiderea timpurie a supapelor de admisie asigură un raport de compresie mai mare. Raportul este acum de 11,5:1, comparativ cu 10:1 la 1,4 TFSI. Datorită acestui proces de ardere, noua unitate funcționează cu un grad ridicat de eficiență, reducând consumul de combustibil și emisiile. Injecția are loc la o presiune de până la 350 bari. Prin comparație, 1,4 TFSI atingea un maximum de 200 bari. Cămășile cilindrilor acoperite cu plasmă reduc frecările interne în noul motor. Pistoanele cu canale de răcire încorporate optimizează arderea.
Propulsia electrică este furnizată de un motor sincron cu excitație permanentă, care oferă acum 85 kW și 330 Nm de cuplu. La fel ca la modelul anterior, acesta este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu șase trepte, care este echipată acum cu un rulment de transmisie mai robust, pentru a face față puterii mai mari a sistemului.
Acesta transferă cuplul de la cele două motoare la puntea față. Transmisia cu ambreiaj dublu are o pompă de ulei electrică ce asigură schimbarea treptelor și alimentarea cu ulei chiar și când motorul TFSI este dezactivat temporar.
Capacitatea bateriei și conținutul energetic al modulului HV s-au dublat
Capacitatea brută a bateriei de înaltă tensiune este acum de 25,7 kWh și, prin urmare, aproape s-a dublat, păstrând dimensiuni aproape identice cu cele din modelul anterior. Capacitatea netă este de 19,7 kWh. Cele 96 de celule prismatice ale sale, împărțite în patru module, stochează semnificativ mai multă energie decât până acum: datorită chimiei optimizate a celulelor și unei ambalări mai bune, cantitatea modulelor este acum de 73 în loc de 37 amperi-oră. Astfel, dezvoltatorii au crescut autonomia electrică la până la 143 de kilometri în ciclul WLTP. Un circuit de răcire dedicat asigură faptul că temperatura bateriei este menținută în plaja optimă.
Mai multă putere pentru sportivul A3 Sportback 45 TFSI e
Audi oferă modelul A3 Sportback TFSI e1 cu două niveluri de performanță: 40 TFSI e2 și 45 TFSI e1. La modelul mai puternic, motorul 1,5 TFSI evo2 furnizează 130 kW (177 CP), adică cu 20 kW (27 CP) mai mult decât înainte. Cuplul maxim este de 250 Nm, disponibil între 1.500 și 4.000 de rotații pe minut. În combinație cu motorul electric, A3 Sportback 45 TFSI e furnizează o putere totală a sistemului de 200 kW (272 CP) și un cuplu al sistemului de 400 Nm. Acestea îi permit să atingă o performanță de rulare excelentă: accelerarea de la 0 la 100 km/h durează 6,3 secunde. Modelul atinge o viteză maximă de 237 km/h.
În versiunea mai mică, motorul cu ardere internă are o putere de 110 kW (150 CP) și dezvoltă, de asemenea, un cuplu de 250 Nm. Noul 1,5 TFSI evo2 și motorul electric furnizează o putere a sistemului de 150 kW (204 CP). Când funcționează împreună cu boost maxim, cuplul sistemului este de 350 Nm. Modelul A3 Sportback 40 TFSI e2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și atinge o viteză maximă de 225 km/h. Viteza exclusiv electrică pentru ambele modele este de 140 km/h.
1. Audi A3 Sportback 45 TFSI e
Consum de combustibil (ponderat, în regim mixt): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 US mpg); consum de curent (ponderat, în regim mixt): 16,6-15,6 kWh/100 km; emisii de CO2 (ponderat, în regim mixt): 9-7 g/km (14,5-11,3 g/mi); clasa CO2 (ponderat, în regim mixt): B;
Consum de combustibil cu bateria descărcată (în regim mixt): 5,4-5,0 l/100 km (43,6-47,0 US mpg); clasa CO2 cu baterie descărcată: D-C
2. Audi A3 Sportback 40 TFSI e
Consum de combustibil (ponderat, în regim mixt): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 US mpg); consum de curent (ponderat, în regim mixt): 16,2-14,6 kWh/100 km; emisii de CO2 (ponderat, în regim mixt): 8-6 g/km (12,9-9,7 g/mi); clasa CO2 (ponderat, în regim mixt): B;
Consum de combustibil cu bateria descărcată (în regim mixt): 5,4-4,9 l/100 km (43,6-39,2 US mpg); clasa CO2 cu baterie descărcată: D-C
Datele privind consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și autonomia electrică au fost determinate în conformitate cu procedura de măsurare legal prescrisă “Procedura de Testare Armonizată la Nivel Mondial pentru Vehicule Ușoare” (WLTP) conform Regulamentului (CE) 715/2007. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese adăugate, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic și comportamentul individual de conducere, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂, autonomia electrică și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Informații suplimentare despre WLTP pot fi găsite la www.audi.ro/wltp.