Istoria companiei Ford de la început până în anul 1960

Ford Motor Company, a fost fondată în America în anul 1903 de catre Henry Ford. Alaturi de el au fost 11 investitori, ce s-au asociat în acelasi proiect. În 1919, compania a fost reîncorporată de familia Ford. Alaturi de Henry Ford au fost: soția sa, Clara, și fiul său, Edsel. Dupa aceasta actiune, acestia au dobândit proprietatea deplină a companiei Ford; ei, moștenitorii lor și Fundația Ford ( formată în anul 1936 ) au fost acționari unici până în luna ianuarie 1956. In acel an a fost oferită pentru prima dată vânzarea publică a acțiunilor comune. Este o firma cu prestigiu pe piata auto globala. In prezent, compania produce autoturisme și camioane, precum și piese și accesorii auto. Ea detine in acest moment peste 10% din industria producatoare de autovehicule. Sediul central al brand-ului Ford este în Dearborn, Michigan.

Istoria companiei Ford ( din anul 1903 pana in anul 1950 )

Unul dintre primele modele recunoscute – Modelul T

Vom face o mica paranteza inainte de a intra in subiectul articolului. Pentru ca tot discutam in acest moment de istoria firmei Ford, va prezentam cu aceasta ocazie, compania de rent a car din Bucuresti si Otopeni, Rent-4U. In cadrul acesteia, veti gasi pentru inchiriere si autovehiculul Ford Mondeo.

Sa revenim la subiect…

Henry Ford a construit prima sa mașină experimentală într-un atelier din spatele casei sale din Detroit. Aceasta a fost conceputa pentru prima data în anul 1896. După formarea Ford Motor Company, prima mașină Ford, modelul original A, a fost asamblată la uzina Mack Avenue în iulie 1903.

Cu toate aceasta, fabrica nu apartinea de uzina Ford. Ca sa intelegeti mai bine, Henry Ford nu era o persoana cu o situatie financiara foarte ridicata pentru acea vreme. Cu toate acestea, avea viziune in ceea ce reprezenta viitorul. Astfel, pentru a-si construi primele autovehicule, acesta avea nevoie de o uzina.

Uzina Ford în anii 1930 – Prima fabrica Ford

Aflam ca in anul 1930 a fost pusa in functiune pentru compania Ford, uzina Ford Motor Company, River Rouge, la vest de Detroit, Michigan. Construită între 1917 și 1925, aceasta a devenit modelul pentru producția pe linia de asamblare, transformând din piesele venite, în mașini finite. 

Era pentru prima data cand se dorea procesul de automatizare in industria auto. In acest fel, costurile de productie erau mai mici, iar autovehiculele ce ajungeau spre vanzare puteau fi achizitionate de mai multe tipuri de bugete.

Prima masina de succes din cadrul companiei Ford

Autovehiculul din anul 1903 nu a avut un succes foarte mare pentru public. Cu toate acestea, cinci ani mai târziu, în 1908, a fost introdus modelul T, care a ajuns sa prinda foarte mult la public. Cererea pentru această mașină a fost atât de mare, încât Ford a dezvoltat noi metode de producție în masa. Una dintre cele mai mari dificultati in ceea ce priveste acest model, a fost necesitatea de a fi produsa în cantități suficiente. În anul 1911 a înființata prima fabrică de asamblare din SUA (în Kansas City, Missouri). Deasemeni, prima fabrică de producție de peste mări a companiei a fost deschisa în Manchester, Anglia; In anul 1913 a fost introdusa prima linie de asamblare mobilă din lume pentru mașini.

Compania Ford a fost printre primele companii din industria auto, care a crescut salariul mediu pe zi

In 1914, pentru a îmbunătăți în continuare productivitatea muncii, Ford a introdus salariul zilnic de 5 dolari pentru o zi de opt ore ( înlocuind 2,34 dolari pentru o zi de nouă ore ). Producția din linia de asamblare a permis scăderea prețului versiunii de mașini Model T ( cea care era destinata pentru turism ). Aceasta a scazut de la 850 dolari din 1908 ( era echivalentul cu aproximativ 18 luni de salariu mediu ), la mai puțin de 300 dolari în 1925. Astfel, la sfarsitul acestui an, autovehiculul Ford Model T putea fi achizitionat cu 6 salarii medii pe economie.

Evolutia companiei Ford inainte de al doi-lea Razboi Mondial

Prima filială de vânzări internaționale a companiei s-a deschis la Paris în 1908. Până la jumătatea anului 1914, pe drumurile lumii erau peste 500.000 de modele T. Deasemeni, în anul 1923 compania producea mai mult de jumătate din mașinile Americii. Brand-ul Ford se raspandea din ce in ce mai des. Astfel, până la sfârșitul anilor 1920, Ford avea peste 20 de fabrici de asamblare în Europa, America Latină, Canada, Asia, Africa de Sud și Australia.

Ford devenise cea mai cunoscută marcă de mașini din lume, fiind produse aproximativ 15 milioane de modele T. În anul 1927 a fost produs ultimul Model T. Tot in acelasi an, a fost conceput primul model A nou, urmat în 1932 de primul Ford V-8.

În anul 1922, Ford a achiziționat Lincoln Motor Company ( fondată în 1917 ). Acesta urma să producă Lincoln-uri și Continentale de lux Ford. În anul 1938, Ford a introdus pe piata primul Mercury. Aceasta mașină era produsa ca fuziune intre Ford și Lincoln. Ea se adresa persoanelor, cu un venit mult mai ridicat ( fata de cel al omului de rand din acea perioada ).

Ford Motor Company: fabrica din Dagenham, Anglia

Unitatea respectiva a fost deschia in Essex, Anglia. Aceasta a fost pusa in functiune in anul 1931.

Reorganizarea și extinderea companiei Ford

Pentru ca discutam in acest articol de compania Ford, va punem acum la dispozitie autovehiculul Ford Mondeo. El poate fi inchiriat in mod direct de pe site-ul Rent-4U. Daca doriti sa aflati tarifele de rent, pentru inchirierea masinii Ford Mondeo

Încă din anul 1906, Henry Ford achiziționase 58,5% din acțiunile companiei. Aceasta operatiune s-a intamplat, când ceilalți acționari au refuzat ideea de a construi uriașa ( și scumpa ) fabrică River Rouge din Dearborn. Edsel Ford nascut in anul 1893 si decedat in 1943, a devenit presedintele companiei Ford in anul 1919. În anul 1942, Ford Motor Company a oprit producția de mașini civile pentru a se concentra pe construirea de mașini pentru razboi, avioane și tancuri. Toate acestea serveau pentru armata Statelor Unite. La moartea lui Edsel, din 1943, Henry Ford a revenit la președinție. Cu toate acestea, in anul 1945 sefia a fost predata nepotului său, Henry Ford al II-lea. Acesta a reorganizat sistemul încurcat din management financiar al companiei și a revigorat cultura corporativă angajând manageri tineri si talentați, cum ar fi Robert McNamara. Acesta a fost pentru scurt timp președinte al brand-ului Ford. Totul s-a intamplat înainte de a deveni secretar al apărării în 1961.

Acesta a fost articolul nostru. Ati vazut de aceasta data istoria companiei Ford, de la infiintarea ei, pana in anul 1960. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsit!

You may also like...