Cum se face o inmatriculare auto in anul 2024?

O inmatriculare auto se realizeaza in prezent prin mai multi pasi. Daca in Germania procedura de inmatriculare se va finaliza in cel mult 30 de minute, in cazul tarii noastre, totul va dura mai mult. Va depinde locul din care este achizitionat autovehiculul. De asemenea, trebuie sa stim care este procedura fiecarei institutii in parte, pentru a nu fi respins la depunerea dosarului. Fiecare Directie de Taxe are spre exemplu propria modalitate de lucru. Mai mult de atat, trebui sa stim care sunt centrele ce participa la aceasta operatiune.

Cea mai simpla forma de inmatriculare auto este transcrierea. Aceasta presupune schimbarea proprietarului si pastrarea specificatiilor masinii. In cazul transcrierii auto, datele vehiculului vor ramane intacte, fiind realizate in aceasta circumstanta doua operatiuni. In cazul acestei proceduri se va urma inscrierea vehiculului la Taxe si Impozite si inmatricularea de la Drpciv.

Pe langa acest tip de inmatriculare, mai sunt multe altele. Veti afla in acest subiect, cum decurge inmatricularea unei masini pentru anul 2024.

Inmatricularile auto pentru anul 2024

Compania noastra Best-Inmatriculari este una dintre cele mai informate agentii de consultanta in acte auto. Deoarece sunt foarte multe scapari legislative, pot aparea tot timpul surprize in ceea ce priveste inmatricularea unei masini. Din cauza ca sunt multe tipuri de inmatriculari auto, vor fi foarte multe diferente legate acest subiect.

In ce tip de inmatriculare auto ma incadrez?

In functie de locul din care este achizitionat autovehiculul, avem 3 forme de inmatriculare:

  • transcrierile auto
  • inmatricularile masinilor din Uniunea Europeana
  • inmatricularile masinilor din afara Uniunii Europene

Pentru fiecare tip de inmatriculare in parte, vom avea de urmat un set diferit de pasi. De asemenea, pentru fiecare forma de inmatriculare auto, va trebui sa ne prezentam doar la anumite institutii.

Cum decurge o transcriere auto in anul 2024?

Desi totul ar trebui sa fie cat mai simplu cu putinta, avem de parcurs doi pasi pentru a finaliza aceasta procedura. Inainte de a ne ocupa de serviciul de transcriere auto, va trebui sa avem toate documentele puse la punct. Actele necesare sunt: contractul sau factura, cartea si talonul.

Cumparatorul va trebui sa insrie masina la serviciul de Taxe si Impozite de care apartine. Pentru a se finaliza aceasta procedura, trebuie ca factura sau contractul de vanzare cumparare auto sa contina viza Remtii de scoatere din evidenta. Acest fapt va insemna ca inainte de inregistrarea de la Taxe, va trebui ca vehiculul sa fie scos de la Impozit de fostul proprietar.

In anul 2024 foarte multe Centre de Taxe sunt online

In prezent, majoritatea Directiilor de Taxe si Impozite coopereaza cu publicul doar online. Pentru a fi solutionate Impunerile autovehiculelor, vor trebui deschise conturi online sau realizate semnaturi digitale. Exista institutii de Taxe, care nu au nevoie decat de o adresa de mail valida. Aici, inscrierea autoturismului se va face destul de usor.

Trebuie mentionat cu aceasta ocazie, ca este nevoie ca toate actele sa fie conforme si sa parcurga procesele reglementate.

Alte institutii ce participa la procesele de inmatriculare auto

Pe langa Directia de Taxe, avem o alta entitate: Directia de Inmatriculari si Permise. Cele doua institutii sunt obligatorii in procedura de inmatriculare auto. Fara prezenta la cele doua entitati, inmatricularea masinii nu va putea fi dusa la bun sfarsit.

Pentru celelalte tipuri de inmatriculari, vom avea mai multe institutii unde va trebui sa ne prezentam.

Registrul Auto Roman | Institutia ce emite cartea auto

RAR-ul sau Registrul Auto Roman este o alta entitate ce participa la procesul de inmatriculare auto. Prezenta la aceasta institutie va fi obligatorie pentru vehiculele aduse din afara tarii. Aici, se va emite si se va redacta cartea auto. Pe baza acestui document, se va continua operatiunea de inmatriculare.

Pentru a putea obtine cartea masinii, va trebui sa va prezentati cu autoturismul ce urmeaza a fi inmatriculat. Prezenta la RAR, va fi necesara atat pentru masinile cumparate din UE, cat si pentru cele achizitionate din afara ei.

Actele necesare pentru RAR

Nu puteti ajunge la aceasta institutie, decat daca aveti urmatoarele documente: actele de inmatriculare straine, documentele de proprietate si actele de reprezentare. In cazul documentelor de inmatriculare, veti avea taloanele, cardurile sau briefurile primite de la autoritatile straine. Acestea demonstreaza ca autovehiculul a fost inmatriculat inainte, listand totodata si elementele tehnice.

Documentele de proprietate pot fi in aceasta situatie: factura sau contractul de achizitie. Acestea vor arata care este actualul proprietar si pe numele careia se va inmatricula masina.

Serviciul Vamal pentru masinile aduse din afara Uniunii Europene

Este necesara prezenta la Vama, pentru toate autovehiculele aduse din afara UE, ce urmeaza sa fie inmatriculate in Romania. Procedura se va realiza dupa RAR si va fi obligatorie pentru obtinerea Declaratiei Vamale. Documentul va fi obtinut, doar dupa plata TVA-ului si a impozitului vamal. In total acestea reprezinta 29% din valoarea totala a autovehiculului pe piata.

Astfel, daca masina valoreaza 10000 de euro, iar pretul de achizitie este de 5000 de euro, se va lua pretul real in stabilirea celor doua impozite.

Cum participa ANAF-ul in realizarea inmatricularii auto?

La fel ca in cazul Serviciului Vamal, prezenta la aceasta institutie va fi necesara doar pentru vehiculele aduse din afara tarii. Daca in situatia Vamii, avem autoturismele aduse din afara Uniunii Europene, in cazul ANAF-ului, vom avea vehiculele cumparate din Uniune. Din cadrul acestei entitati, va trebui sa obtinem Certificatul de TVA.

Acest document este necesar pentru inmatricularea finala si va trebui prezentat in original. Pentru a obtine certificatul de la ANAF, va trebui sa aducem urmatoarele acte:

  • cartea auto de la RAR
  • documentele de inmatriculare straine
  • traducerea actelor de inmatriculare din strainatate
  • contractul sau factura de achizitie
  • traducerea contractului sau a facturii de achizitie
  • actele de reprezentare

Documentele respective se vor prezenta in copie si vor trebui aduse la sediul ANAF de care apartineti.

Cum se realizeaza inmatricularea finala in anul 2024?

Inmatricularea finala se va realiza prin programare online. Rezervarea programarii se va realiza pe site-ul Drpciv, alegand dinainte orasul reprezentativ pentru domiciliu sau sediu.

Acesta a fost articolul nostru. Am incercat de aceasta data sa va oferim informatii utile pentru inmatricularea unei masini in anul 2024. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la final!

You may also like...