Cum sa mergi cu motocicleta atunci cand ai un pasager in spate?

Urcarea si coborarea de pe motocicleta se realizeaza, in mod obligatoriu, pe partea stanga a motocicletei!

Mersul pe motocicleta este, in egala masura, periculos, dar si antrenant. Atunci cand transporti un pasager in partea din spate a salei motocicletei tale, este foarte important sa ai grija de el. In plus, chiar daca lucrurile par extrem de antrenante, de fapt, responsabilitatea apasa pe umerii tai, draga riderule! Asadar ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru a-ti transporta prietenul la destinatie sau pentru ca sa eviti accidentele cu urmari nefaste, iti povestim in ceea ce urmeaza.

Incepatorii, cat si riderii cu experienta, trebuie sa aiba o suta de ochi atunci cand se deplaseaza alaturi de un alt pasager, pe distante mai lungi sau mai scurte. Lipsa de experienta poate fi un factor determinant in ceea ce priveste rularea in conditii de maxima siguranta.

In plus, greutatea pasagerului schimba centrul de greutate al ansamblului motocicleta-motociclist si schimba manevrabilitatea motocicletei. Acestor aspecte le poti face fata cu antrenament. Daca pasagerul face miscari bruste sau isi pierde echilibrul sau stabilitatea, te poate surprinde si incurca in orice moment, riscand pierderea controlului.

Securitatea mersului pe motocicleta depinde nu doar de calitatea setului de piese moto gen planetara sau de partea electrica a motorului motocicletei, cat mai ales de respectarea pasilor urmatori:

Pasi de urmat

In cazul procesului de urcare-coborare, este esential sa fii atent la indeplinirea urmatoarelor trei conditii:

  • mentinerea ambelor picioare la sol
  • controlul temeinic asupra franei fata
  • urcarea si coborarea se realizeaza, exclusiv, pe partea stanga

Mentinerea ambelor picioare la sol

In timpul urcarii si coborarii, vei avea grija sa mentii ambele picioare la sol, astfel incat sa pastrezi echilibrul, dar si o pozitie cat mai aerodinamica pe motocicleta. Mentinerea picioarelor la sol se realizeaza si in timpul opririi la culoarea rosie a semaforului.

Controlul asupra franei fata

Frana fata joaca un rol crucial in deplasarea safe pe motocicleta. Ansamblul de piese moto ce compun kitul sistemului de franare devin un aliat de nadejde atunci cand vine vorba de rularea pe carosabil umed sau aluncos. Atunci cand detii controlul asupra franei din fata a motocicletei tale, sunt sanse foarte mici sa derapezi sau sa iesi in decor.

Urcarea si coborarea

Urcarea si coborarea de pe motocicleta se realizeaza, in mod obligatoriu, pe partea stanga a motocicletei. Ce-i drept, daca esti stagaci, poti schimba partea si sa urci de pe dreapta. Mentinerea acestei tehnici te va ajuta sa obtii o pozitie aerodinamica si sa eviti cazaturile nedorite.

Daca esti la scoala de soferi moto…

Daca esti elev la scoala moto, instructorul stie deja ce are de facut, dar tine minte pentru cand vei plimba pe altcineva. Chiar daca este o persoana care a mai mers ca pasager, tot este indicat sa-i explici cateva lucruri de baza:

  1. Nu se urca si nu coboara fara sa anunte,
  2. Nu se misca sau repozitioneaza in mers fara sa anunte,
  3. Mentine o pozitie “rucsac”, adica se inclina si se indreapta odată cu tine. Nu mai mult, nu in sens invers,
  4. Nu se joaca (pus maini la ochi, gâdilat, ridicat in picioare in mers sau alte activitati daunatoare securitatii deplasarii pe motocicleta),
  5. Nu se tine exclusiv de motociclist – o mana se tine pe motocicleta (pe rezervor sau de spatele motocicletei).

Astfel, daca accelerezi sau franezi brusc, pasagerul se va tine de motocicleta si nu te va brusca pe tine. Respectand acesti pasi, fii sigur ca vei duce partenerul in conditii de securitate maxima!